presenteer virtueel je concepten en nieuwbouw projecten

Door Carlo de Heer op 27 november 2018

blog

laat concepten, prototypes en nieuwbouw projecten tot leven komen in een virtuele presentatie waarin je de klant sneller overtuigt van jouw oplossing.

 

misschien herken je het wel

Een nieuw product verkopen  terwijl het nog niet eens in productie is. Er is geen fatsoenlijk presentatiemateriaal, demo of video. Je krijgt een design schets mee, als je geluk hebt een brochure, een prototype of een 3D print. Hoe moet een klant nou weten wat ze kopen als ze het niet begrijpen. Mensen verwerken visuele communicatie 90% beter dan geschreven informatie. Kon je het eindproduct maar laten zien. Laten zien hoe het product werkt, op schaal en op de plek van zijn eindbestemming, bijvoorbeeld al verwerkt in een groter proces. Of  kon je jouw klant maar om of door het product heen laten lopen en er gewoon mee laten spelen of trainen net zoals hij of zij met het echte product kan doen en ontdekken hoe het werkt.

 

 

de virtuele wereld als verkoop tool


Door gebruik te maken van de virtuele wereld maak je het mogelijk om overal en alles te presenteren en je klant te overtuigen van jou product. Laat concepten, prototypes en nieuwbouw projecten tot leven komen in een presentatie waarin je de klant sneller overtuigt van jouw oplossing! Ontdek de mogelijkheden van de virtuele wereld en laat jouw klanten jouw product ervaren voordat deze is gemaakt. Dit kan door middel van een interactieve presentatie voor een grote groep of een individuele intense presentatie bijvoorbeeld met een virtual reality experience. Daag je klanten uit en laat ze ontdekken, leren, bouwen en verbindt ze aan jouw bedrijf met een interactieve ervaring van jouw product.

 

 

voorbeelden

Hieronder vind je voorbeelden van verschillende toepassingen van presenteren in de virtuele wereld.

 

nieuwbouw project presenteren

Een mooi voorbeeld van een toepassing met interactieve presentatie is bij een nieuwbouw woning. Voordat de woning is gebouwd kan de toekomstige eigenaar er doorheen lopen. Zo is het de ideale sales tool voor een makelaar. Niet perse om de woning te verkopen maar wel om heel duidelijke de verschillende extra opties te laten zien. Zo kan de potentiële koper bijvoorbeeld met een virtual reality bril direct zien hoeveel ruimte de uitbouw of dakkapel biedt. Daarnaast kan de woning naar eigen smaak worden aangepast wat zorgt voor een betere connectie met de woning.

 

 

 
Een dergelijk visualisatie kan ook de communicatie ten goede komen wat zorgt voor een beter vertrouwen in het project. Bijvoorbeeld makelaars en projectontwikkelaars kunnen op deze manier communicatiefouten voorkomen tijdens de bouw. Zeker bij grote commerciële vastgoed projecten is dit van groot belang. Er zijn dan meerdere partijen bij betrokken en is communicatie en dezelfde gedachtegang dus van groot belang. Zo zijn product visualisaties en architecturale walkthroughs een uitstekend hulpmiddel voor training, verkoop, demonstraties en presentaties. Met duidelijke visuele informatie biedt je als makelaar of projectontwikkelaar vertrouwen en verbind je je met de klant. Geef je klant meer inzicht en het gevoel van verbinding en betrouwbaarheid door middel van een interactieve presentatie en verkoop je project voordat het gemaakt is.

 

concepten en prototypes presenteren

 

 
Een ander mooi voorbeeld is het presenteren van concepten en prototypes in virtual reality. Hiermee ervaar je alsof het product al gemaakt is. Je er naast kan staan en je er in kan zitten terwijl je eigenlijk alleen maar naar een digitaal 3D model kijkt. Neem bijvoorbeeld een auto, vrachtauto, trein, boot of vliegtuig.

Zo zijn er ook mogelijkheden om je voordeel te doen uit het ontwerpen vanuit virtual reality. Hiermee kun je kijken of alles wel op de juiste plek en grootte is ontworpen. Ook kun je driedimensionaal ontwerpen met een beter gevoel voor ruimte en vorm.

 

 

 

 

presenteer virtueel en verkoop sneller!

Zien is geloven en met de virtuele wereld als oplossing verkoop je jou oplossing in no time!

 

verkoop je product in conceptfase

 
Verkort je time to market door je product al te verkopen voordat deze is gemaakt. Presenteer je product machine of apparaat in een virtuele omgeving alsof hij al helemaal werkt en verkoop het voordat je aan de ontwikkeling start. Dit geldt natuurlijk ook als je op zoek bent naar investeerders voor jouw project. Overtuig je investeerders van je product met een digitale versie en laat zien dat jouw idee werkt. Zo kun je in de virtuele wereld, voordat je product in productie gaat, met het technische 3D model testen waar de locatie van de noodstop en bedieningspaneel moet komen. Je kunt zelfs al voordat het product af is de operators trainen. Hiermee bespaar je aanzienlijk veel tijd en hoef je geen machine of apparaat vrij te stellen voor trainingsdoeleinden. Wat vervolgens ook weer kosten bespaart. Zo kun je bijvoorbeeld controleren of de kijker echt alles heeft gezien en de juiste handeling heeft uitgevoerd. Dat kan ook erg handig zijn bij het voorlichten van veiligheidsvoorschriften.

 

samengevat

Presenteer concepten, prototypes en nieuwbouw projecten met een interactieve visualisatie. Verkort je time to market en verkoop het product voor dat deze is gemaakt. Mensen verwerken visuele communicatie 90% beter dan geschreven informatie. Door het visueel te laten zien en de handelingen echt uit te laten voeren blijft het zelfs nog beter hangen. Verkoop je product, overtuig investeerders van je idee, train operators, test of je ontwerp in de smaak valt bij je doelgroep, test praktische indelingen, laat je klant zelf het product naar smaak maken met verschillende configuratiemogelijkheden en laat je klant het zelf ervaren net als in het echt en allemaal voordat je product of project gerealiseerd is.

Wij staan klaar om je bij planning, productie en implementatie te helpen en om ervoor te zorgen dat de creatieve ideeën en technische onderdelen perfect op elkaar aansluiten. Goldviz helpt je bij het creëren van zeer ervaringsrijke presentatie en communicatie concepten. Samen vertellen we jouw verhaal, betrekken we jouw publiek en laten wij jouw merk groeien!

blog.

Laten we samenwerken.

Hallo ik ben en ik werk voor .

Je kunt contact opnemen via . ik zou het graag

met jullie hebben over .