Virtueel je beursstand of showroom vergroten

Door gebruik te maken van de virtuele wereld maak je het mogelijk om overal en alles te presenteren.

Misschien herken je het ook wel

 

Altijd de discussie over wat of welke producten je dit jaar op de beursstand moet laten zien. Of hoe ga je jouw product dit jaar presenteren? Je wil wel opvallen, maar je weet niet hoe. Je hebt misschien wel een heel groot assortiment aan producten die nooit allemaal op de beursstand passen. Of je product is erg groot, al dan niet te groot voor je beursstand. Of misschien maakt jouw bedrijf wel producten of onderdelen die in eindoplossingen verwerkt zitten die zo groot zijn, dat deze niet in de beurshal passen en ze alleen maar op de plaats van bestemming in werking kunt laten zien. Misschien kun je bepaalde producten niet laten zien vanwege nda of bedrijfsgeheimen. Of de locatie is niet of lastig te bezoeken vanwege biosecurity regels of te hoge reiskosten.

 

Allemaal niet ideaal, want je kunt de klant niet jouw product laten zien of ervaren hoe deze werkt.

Je doet het dan maar met een foto, video of een miniatuur versie. Maar ja, je wil wel altijd het meeste uit een beurs halen, zodat je de investering van de kosten weer kunt terug verdienen. Wat tegenwoordig erg lastig is met alle media prikkels en je reguliere beeldmateriaal niet meer opvalt en de aandacht al snel naar iets ander toegaat.

 

Natuurlijk, grote bewegende producten trekken al snel de aandacht, Je kunt ze echter niet laten werken omdat het te gevaarlijk is voor het publiek. Grote producten komen vervolgens ook met grote transportkosten. En de vierkante meterprijs van een beurs wordt ook steeds hoger.

 

Herken je jezelf of jouw bedrijf hier ook in? Heb je dan al eens nagedacht om je product virtueel te presenteren?

De virtuele wereld als oplossing

Door gebruik te maken van de virtuele wereld maak je het mogelijk om overal en alles te presenteren.

De virtuele wereld als oplossing

 

Door je product of de eindoplossing in de virtuele wereld te plaatsen los je alle bovenstaande problemen op! Je maakt het dan mogelijk om je product gemakkelijk en overal te presenteren. Het is digitaal en je kunt het dan ook gemakkelijk via het internet versturen of bekijken. Je hebt dan de ideale sales, marketing en training tool om jouw product visueel begrijpbaar te presenteren en te verkopen.

 

De virtuele wereld bestaat al een tijdje. We maken er bijvoorbeeld al heel lang de welbekende 3d animaties, films en games in. Door gebruik te maken van de nieuwste presentatie technieken is er tegenwoordig veel meer mogelijk op visueel gebied en kun je jouw klanten uitdagen te spelen met een visualisatie van jouw product. Dit zorgt ervoor dat jouw klant een unieke ervaring krijgt samen met jouw product. Waarvan de positieve herinnering langer zal blijven hangen.

Een laptop met de Van der Lande applicatie en de HTC Vive en 2 Motion Controllers

Door gebruik te maken van de virtuele wereld creëer je een wereld rondom jouw product of merk waar alles mogelijk is. Vooral een veilige wereld voor je klant om zelf te kunnen ontdekken hoe jouw product eruit ziet en hoe deze werkt. Overal ter wereld kun je dan bijvoorbeeld via een laptop jouw winkel, showroom of popupstore laten zien.

 

Een ander voordeel van de virtuele wereld is dat er meer mogelijk is dan in de echte wereld. Zo kun je informatie op verschillende manieren laten zien die niet mogelijk zijn in de echte wereld. Maar vaak wel essentieel zijn om te laten zien hoe het product werkt. Met deze extra informatie bedoelen wij bijvoorbeeld stromingen van vloeistoffen of een x-ray view zodat je onderdelen die normaal ergens achter verstopt zitten kunt laten zien. En je kunt onderdelen laten oplichten om de aandacht er naar toe te trekken. Allemaal extra informatie mogelijkheden die niet mogelijk zijn in het echt.

 

De digitale wereld kun je alleen maar bekijken via een beeldscherm. Het maakt eigenlijk niet uit wat voor beeldscherm, bijvoorbeeld een telefoon, tablet, beamer of tv. Een virtual reality headset is ook een beeldscherm, alleen houd je die heel dicht voor je ogen en in combinatie met een bewegingssensor die de rotatie van je hoofd in de gaten houdt zorgt de headset ervoor dat je het gevoel krijgt alsof jij je in de virtuele wereld bevindt, er in kunt rondlopen en zelf invloed kunt uitoefenen

Interactief

 

Oké, je kunt jouw 3d product in de virtuele wereld bekijken met elk beeldscherm. En je kunt er invloed op uitoefenen? Ja, je kunt interactief invloed uitoefenen en het product laten werken net als in het echt. De meest bekendste manier is wel de muis en toetsenbord. Hiermee kun je bijvoorbeeld door een warehouse heen lopen en rondkijken. Maar er zijn nog veel meer manieren om de virtuele wereld aan te sturen. Een draadloze xbox controller is bijvoorbeeld ideaal voor presentaties. Leap motion en virtual reality gloves werken met handgebaren en dan de virtual reality controllers die ervoor zorgen dat je in de virtuele wereld knoppen kunt indrukken en objecten kunt oppakken en weggooien. Net als je dat in de echte wereld met je handen doet.

Wil jij ook een virtual reality ervaring voor op de beurs?

Er zijn verschillende manieren waarop wij de virtuele 3d wereld bekijken. De meest gebruikte en misschien ook wel de oudste is video animatie. Erg handig om een werking van een product, proces, project of dienst visueel te communiceren en tegenwoordig gemakkelijk te versturen en te bekijken via het internet.

 

Een nieuwe techniek maar ook zeker niet meer onbekend is Virtual Reality (VR) waarmee het met een VR bril net is alsof je jezelf in de virtuele wereld bevind. Ideaal voor het beleven van een product en omgeving. Maar ook voor het uitvoeren en trainen van handelingen. Met Augmented Reality (AR) kijk je via een tablet, telefoon of een AR bril naar de ruimte waar je je op dat moment in bevindt en plaats je extra informatie over de echte wereld. Bij Mixed Reality MR gaat het nog een stap verder en worden realistische 3D beelden zo geplaatst alsof het lijkt dat deze zich in de echte wereld bevinden.

 

De virtuele wereld hoef je niet alleen maar te bekijken met een virtual reality bril. Je kunt ook een gevaarlijk product zoals een grote hijskraan of robot laten zien op een grote ledwall of flatscreen die je vervolgens een bezoeker op afstand laat besturen met een controller.

Voorbeelden

Voorbeelden van andere bedrijven hoe zij de virtuele wereld gebruiken om overal hun product te kunnen presenteren.

Philips Healthcare

 

Philips healthcare staat met hun virtual reality experience wereldwijd op beurzen. Door gebruik te maken van de digitale wereld is hun product mobiel en kunnen zij deze overal presenteren. Philips Healthcare bespaart op transportkosten en vierkante meters op hun beursstand. En met een creatieve toevoeging hebben zij een doel gerichte marketing door van te voren te vragen in welke speciaal ingerichte operatiekamer hun gebruikers zijn geïnteresseerd. 

 

Vanderlande

 

Vanderlande staat met hun virtual reality experience wereldwijd op beurzen. Door gebruik te maken van de digitale wereld is hun product mobiel. Eindelijk kan Vanderlande hun totale eindoplossing overal op beurzen en bij hun klanten presenteren. Een compleet distributie centrum ingericht met loopbanden en oplossingen van Vanderlande waarin het gehele logistieke proces is te volgen.  Een geslaagde oplossing voor mobiele presentaties en ervaringen  voor op de beursstand en bij de klant.

ZVS Techniek BV

 

ZVS Techniek BV staat ook op verschillende beurzen en kan met hun interactieve touch applicatie zijn gevaarlijke producten zoals robots en grijpers via een tablet of een hele grote touchscreen tv overal veilig digitaal in werking laten zien. ZVS Techniek BV laat zijn klanten zelf ervaren hoe het product werkt en laat ze er zelf mee spelen. Van de interactieve Touch applicatie is ook 3d animatie video gemaakt. Zodat ZVS Techniek ook op social media zichtbaar is.

Maak van jou product ook een spel!

Door middel van gamification van je product leert men door te doen. Geef je bezoekers een unieke onvergetelijke ervaring waar jouw merk of product aan is gekoppeld.

Gamification

 

Wat je ook kunt doen is gamification toepassen op jou product.

Laat een leuke, vermakelijke game maken rondom je product, project of merk waar je jouw bezoekers en klanten een onvergetelijke ervaring meegeeft en ongemerkt informatie en een ideaal bij brengt. Erg leuk voor op de beursvloer en met een lead generator verzamel je ook nog eens gemakkelijk gegevens van een bezoeker en kun je deze later benaderen in een sales traject. Goldviz kijkt samen met de klant naar welke technieken en toepassingen het beste passen bij het product en het bedrijf en creëren een toepasselijke oplossing. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een virtual reality bril wordt de gebruiker geheel afgesloten van de buitenwereld. Zelfs zonder een koptelefoon waant de gebruiker zich snel in de andere wereld en wordt hij niet of nauwelijks afgeleid. Een ultieme kans om aan de klant met zijn volle aandacht te laten zien hoe je product of dienst werkt.

 

Samengevat

 

Door gebruik te maken van de virtuele wereld maak je het mogelijk om overal en alles te presenteren. Zo kun je jouw product, productassortiment of de gehele eindoplossing in de virtuele wereld plaatsen, waar je vervolgens met een controller invloed op kunt uitoefenen en je jouw klanten in een veilige omgeving kunt laten spelen en ontdekken. Hiermee maak je het mogelijk om je beursstand digitaal uit te breiden. Vierkante meters beursruimte en transportkosten besparen. Door middel van gamification van je product leert men door te doen. Geef je bezoekers een unieke onvergetelijke ervaring waar jouw merk of product aan is gekoppeld. Daar praat men over. Wat zorgt voor een betere marktpenetratie.

Wil jij ook een virtual reality ervaring voor op de beurs?